Erikshjälpen

Yes.
Var med min fader på loppmarknad/second hand idag. Jag bara lovelovelove att kolla gamla böcker, kläder, skor, möbler och gammal konst. Fnys.
Köpte en skinnväska som ser ut som en gammal skolväska, haha. Och två böcker, Jack Londons Varghunden och en Världshistoriebok jag kommer ge Veronica i julklapp.
Varghunden är tryckt 1941 i Malmö och har riktigt gula, äckligt tjocka, underbara sidor med ett typiskt typsnitt. Historieboken är tryckt 1926 i Lund med delvis skinnomslag och tunna sidor. Bara lukten av dem gör mig glad. Hardcover böcker ftw. Är det fel att inte köpa Strindbergs Hemsöborna och Mäster Olof när de kostar 25 kronor, i fint, lagom slitet skick?
Tänk er pälsjackor för under 300 kronor. Låt mig formulera mig rätt: skinn- och pälskappor. Stor skinnväska för 95 kronor? Hallå? Beyond Retro tjänar storcash.
Love it.

Kommentarer
Postat av: Maya

Booooks, booooooooks!

2010-11-28 @ 12:30:03
URL: http://rainbowmist.blogg.se/
Postat av: Andrea

Men vi får dra till den loppisen också dåå!!

2010-11-28 @ 12:42:45
URL: http://livingthedream.bubbleroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0